Welkom bij de CCMA

De CCMA is de beroepsvereniging in Nederland voor iedereen die werkzaam is in de Customer Contact branche.

Om op de hoogte te blijven, schrijf je in voor onze nieuwsbrief of bekijk alle events in onze agenda voor het jaar 2018.

Meer weten? Lid worden!

Leden CCMA
PGGM Zeist Achmea Divisie Schade en Inkomen Webhelp Nederland B.V. - locatie Ede Achmea Claims Organisatie Onderlinge 's Gravenhage VELUX Nederland Samsung Nederland ZIGGO Services B.V. (Nijmegen) ANWB [L+M/Retail/CC] Webhelp Nederland B.V. - locatie Zoetermeer AAHG
Vrienden CCMA
Synaxion B.V. Tele'Train Talent B.V. PushCall B.V. Cirrus Staffing B.V. Plantronics B.V. Philipse Business School Telecats B.V. MatchQ | Human Capital Indicators Actimizer A/S De Klantcontact Monitor B.V. FINTREX Groep B.V.

CCMA zoekt bestuursleden!

De CCMA is aan het groeien en aan het veranderen, daarom is het bestuur op zoek naar nieuwe enthousiaste bestuursleden om het bestuur uit te breiden en te ondersteunen. Ben jij die nieuwe bestuurder die graag in een professionele vereniging wil deelnemen, zijn handen uit zijn mouwen wil steken, innovatieve ideeën heeft om de CCMA nog duidelijker op de kaart te zetten en commitment kan geven om samen te werken met het huidige bestuur om de branche te boosten.

 

We zoeken inspirerende en actieve bestuursleden die weten wat klantcontact inhoudt en passie voor het vak ademen. Het leuk vinden om ambassadeur te zijn van de CCMA met als doel om klantcontact naar een hoger niveau te brengen. Mensen die graag samen werken en verbinding kunnen leggen Hebben we je interesse gewekt? Klik dan ->HIER<- en je kunt het hele profiel rustig nalezen en reageren via het formulier.

CCMA Sitevisit Emesa 15 februari 2018

 

Emesa is veel in het nieuws. Het bedrijf ademt e-commerce en gebruikt big data technologie en marketing intelligence om consumenten het gewenste product tegen de voor hem of haar gewenste prijs aan te bieden. Mede daarom is Emesa onlangs overgenomen door Talpa. Een goede reden om op bezoek te gaan bij de innovatieve e-commerce speler. Voor meer informatie en direct aanmelden -> KLIK HIER <-

 

Gemeente Ede is de Baas in Contact 2017-2018

Afgelopen periode vond de tweede editie van Baas in Contact plaats, een grootschalig onderzoek naar de meest aantrekkelijke werkgever in klantcontact. Wederom werden aan alle klantcontact specialisten in Nederland hun mening gevraagd over de werkgever. Uit het onderzoek is de Gemeente Ede als beste naar voren gekomen, gevolgd door de Efteling en Robeco.

Baas in Contact is een initiatief van FINTREX en de Klantcontact Monitor. "Met de Baas in Contact Monitor maken wij voor alle deelnemende organisaties inzichtelijk waar zij staan ten opzichte van hun vakgenoten en bieden we concrete handvaten om hun medewerkers nog meer centraal te stellen. Enthousiaste en bevlogen medewerkers hebben de grootste invloed op de klantbeleving", aldus initiatiefnemer Hirschel Hessel van de Klantcontact Monitor. "Daarnaast is het in een steeds krapper wordende arbeidsmarkt belangrijk dat bedrijven die net een extra stapje zetten voor hun klantcontact specialisten, de mogelijkheid krijgen om nog meer talent aan te trekken", vult Martijn Herkens van FINTREX hem aan. Met die doelen voor ogen is de Baas in Contact Monitor opgezet.

 

Dit jaar hebben 57 organisaties deelgenomen aan het onderzoek en het responsepercentage lag met 81,7% een stuk hoger dan vorig jaar. De eNPS (Employee Net Promotor Score) is een eenvoudige manier om het enthousiasme van de eigen medewerkers over de organisatie te meten en is van +18 in 2016 naar +28 gestegen in 2017. Er zijn interessante resultaten uit het onderzoek gekomen, zo blijken de werkplek en werkdruk belangrijkere factoren te zijn dan het salaris of de mogelijkheid tot flexibel werken. De werkplek en werkdruk zijn factoren die goed beïnvloedbaar zijn voor een werkgever en kunnen direct zorgen voor het verbeteren van de aantrekkingskracht. Tevens maakt het een werkgever aantrekkelijker wanneer de normen, waarden, missie en visie duidelijk zijn gecommuniceerd.

Na de bekendmaking van de top 3 spraken we met de contactcenter manager van de Efteling, Dianne Hoeve. "De reden dat wij zo hoog zijn geëindigd heeft te maken met dat wij onze klantcontact specialisten veel vrijheid geven. Op onze afdeling zijn weinig regels, het belangrijkste is dat de klant met een tevreden gevoel ophangt. Wij geven onze klantcontact specialisten wel handvaten om zichzelf te ontwikkelen. Er loopt een fulltime coach rond die trainingen geeft en gesprekken terugluistert om van daaruit weer positieve feedback te geven. Deze combinatie zorgt ervoor dat wij tevreden medewerkers hebben rondlopen.", aldus Dianne Hoeve.

 

De contactcenter manager van Robeco, Rénard van Vliet, geeft een andere reden op waarom hij denkt dat Robeco zo hoog is geëindigd: "Bij ons is er altijd ruimte voor verbetering. Wij laten de medewerkers meedenken en suggesties geven. Klantcontact is dus echt een onderdeel van het werk en niet het enige wat zij moeten doen. Wij leggen veel verantwoordelijkheden bij onze werknemers waardoor zij zich kunnen ontwikkelen."


Beide bedrijven vinden het dus belangrijk om een fijne werkplek te creëren voor de medewerkers. Robeco houdt zich voornamelijk bezig met de ontwikkeling van de medewerkers en bij de Efteling geven zij hun medewerkers veel vrijheid. De contact center manager van de Gemeente Ede, Harry Jacobs, legt uit waarom hij denkt dat zij gewonnen hebben. "Onze klantcontact specialisten zijn de professionals, dus ik behandel hen ook als professionals. Dat houdt in dat je ze vertrouwt, serieus neemt en dat ze fouten mogen maken. Wat ik zeker niet doe is dat ik mijn medewerkers stuur op basis van cijfers. Cijfers zijn voor mij ondersteunend maar het gaat mij om de intrinsieke motivatie die moet boven komen drijven bij de medewerkers om de optimale bijdrage te leveren aan onze dienstverlening. "

 

Interesse in of vragen over deelname? Kijk voor meer informatie op www.baasincontactmonitor.nl. Baas in Contact is het initiatief van FINTREX en de Klantcontact Monitor.

Meld je aan voor de Nationale Klantcontact Week 2018!

Tijdens de Nationale Klantcontact Week (NKW) richten wij ons op de klantcontact specialist. Een goede klantcontact specialist in onmisbaar binnen een succesvol bedrijf! Hij of zij is een expert op het gebied van klantbeleving, zorgt voor klantbehoud én voor tevreden klanten. Klanten met een lach op hun gezicht kunnen alleen geholpen worden als de klantcontact specialist werkt met een lach op zijn of haar gezicht. Plezier hebben in werk maakt men niet alleen gelukkiger, maar is ook beter voor de gezondheid en een factor voor succes! Het thema van de Nationale Klantcontact Week 2018 is daarom dan ook: ‘Werk aan je plezier!’

 

Naast dat wij vinden dat de klantcontact specialisten in ieder geval één week per jaar in het zonnetje gezet moeten worden omdat zij het verdienen, willen we meer aandacht voor het vak klantcontact specialist. Met de jaarlijks terugkerende Nationale Klantcontact Week wilt de CCMA, in samenwerking met de sponsoren Plantronics, FINTREX en Coniche, zowel bij de organisaties zelf als bij de medewerker een bewustzijn creëren waarom het belangrijk is om de juiste en de beste mensen in het contactcenter te hebben. Een klantcontact center met waardevolle mensen die meer tijd besteden aan waardevolle contacten, is prettig voor de klant en voor de organisatie. Dát maakt het verschil!

 

Programma

Wij kijken erg uit naar de Nationale Klantcontact Week 2018, want er staat weer een mooi, divers programma voor de boeg. Op de website van de NKW vind je het volledige programma en informatie over ieder onderdeel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Winnaar CCMA Manager of the Year Award bekend!

Tijdens een verrassend galadiner met award show in het Koetshuis van Buitenplaats Amerongen werd gisteren de laatste strijd gestreden tussen de 6 finalisten en bekend gemaakt wie een jaar lang de titel Contact Center Manager of the Year onder zijn naam mag schrijven. Deze eer ging uiteindelijk naar Maarten Vader, Manager Contactcenter bij GGN.Maarten werkt al 13 jaar met enorm veel passie voor GGN, weet veel van de inhoud, houdt het resultaat in het oog en is hierdoor van toegevoegde waarde voor zijn teamleiders, de organisatie en de branche. Maarten zijn contact center heeft een 'complex' product en dienstenaanbod. Hij richt zich op innovatie en verbeteringen in heel de organisatie en heeft er voor gezorgd dat de afdeling een centrale plaats inneemt in de dienstverlening. Hij heeft de branche van deurwaarders in een nieuw daglicht gezet door echt met zijn medewerkers naar oplossingen met en voor de klant te zoeken.(Zie foto rechtsboven: Maarten Vader na uitreiking CCMA Manager of the Year Award)

 

 

CCMA Manager of the Year Award

De titel Manager of the Year wordt jaarlijks toegekend aan een contact center manager die op de meest impactvolle manier binnen de organisatie werkt en ambassadeur is voor het vak klantcontact. Een award met steeds meer waarde, omdat de rol van een contact center manager steeds een belangrijkere positie inneemt binnen de gehele organisatie. Dit jaar kwam de 10-koppige jury tot 10 genomineerden en in de halve finale bleven er 6 finalisten over. De finalisten presenteerden zich tijdens het galadiner nog één keer, waar naast de jury ook zo’n 100 klantcontactprofessionals meekeken. In 2,5 uur tijd kwam de jury, na zeer pittig juryberaad, tot de winnaar. (Foto links v.l.n.r. Robert Duijvestein, Harry Jacobs, Ingrid Schermer, Maarten Vader, Rénard van Vliet, Joep de Jong en Arlo Hemkes)

(Lees het volledige persbericht - HIER)

 

 

 

Bekijk de CCMA Awards Manager of the Year 4 oktober live via de CCMA website!

Op woensdag 4 oktober 2017 zullen de 6 finalisten om de titel Contact Center Manager of the Year 2017 gaan strijden. Robert Duijvestijn (Telegraaf Media Groep), Joep de Jong (Conduent), Harry Jacobs (Gemeente Ede), Arlo Hemkes (Nationale-Nederlanden), Maarten Vader (GGN) en Rénard van Vliet (Robeco) worden door presentator Gerrit Heijkoop geïnterviewd in het Koetshuis van Buitenplaats Amerongen. Waarom verdient juist die ene manager uiteindelijk de titel Contact Center Manager of the Year? En wat kunnen we van hem leren? Het galadiner is dit jaar op uitnodiging, maar jij kunt het event vanaf 18:15 uur live volgen via de livestream!

 

Alle informatie over de criteria, procedure, de 9-koppige vakjury en de finalisten vind je op de pagina van de CCMA Awards Manager of the Year 2017.

 

Studiereis 2017: Berlijn!
36Hours 36Ideas

Op dit moment is er geen stad die meer dynamiek en vitaliteit uitstraalt dan de Duitse hoofdstad Berlijn. Het innovatieve en creatieve van deze bijzondere stad en de Duitse mentaliteit op het gebied van klantgerichtheid en service maken dit de ultieme bestemming om onze kennis in klantcontact uit te breiden.

 

Op donderdag 2 november en vrijdag 3 november 2017 organiseert de CCMA in samenwerking met hoofdsponsor PushCall een studiereis naar Berlijn. Het thema van deze studiereis is ‘Hoe ziet de toekomst van klantenservice er uit?’ en heeft de naam 36Hours 36Ideas, 36 ideeën en inspiratie over de toekomst van klantenservice in 36 uur.

 

Waarom organiseert de CCMA deze studiereis?

Klantcontact is overal, zowel in letterlijke als met name in figuurlijke zin. De CCMA en haar leden zijn betrokken bij ontwikkeling en innovaties in het vak klantcontact. Daarom worden er, in samenwerking met PushCall, gesprekken en ontmoetingen georganiseerd met organisaties in Berlijn. Vanzelfsprekend wordt er ook tijd ingeruimd om met de andere deelnemers van gedachten te wisselen over de opgedane kennis en ervaringen. Naast het programma, krijgen we ook de kans om de energie van het creatieve Berlijn te ervaren. Wij denken dat met bovengenoemde onderwerpen en organisaties wij een zeer divers programma hebben samengesteld en dat inspireert en een verfrissende blik zal werpen op eigen situaties in Nederland. Een uitstekende mogelijkheid tot kennisuitwisseling en kruisbestuiving.

Binnenkort ontvangen alle leden meer informatie over deze reis. De plaatsen zijn zeer beperkt en behandelen de aanmeldingen volgens first come first serve. Houd je mailbox dus in de gaten.

 

Voor vragen over deze studiereis kan je bellen of mailen met Helmi van Doorn, DeWereldVan.company - 06 25297353. Zij organiseert in samenwerking met de CCMA en in opdracht van hoofdsponsor PushCall deze studiereis Berlijn.

CCMA zoekt bestuursleden

 

De CCMA is aan het groeien en aan het veranderen, daarom is het bestuur op zoek naar nieuwe enthousiaste bestuursleden om het bestuur uit te breiden en te ondersteunen. Ben jij die nieuwe bestuurder die graag in een professionele vereniging wil deelnemen, zijn handen uit zijn mouwen wil steken, innovatieve ideeën heeft om de CCMA nog duidelijker op de kaart te zetten en commitment kan geven om samen te werken met het huidige bestuur om de branche te boosten. Klik dan -.> HIER <- voor de volledige vacature.


Netgemak Internetbureau