CCMA Pluim voor Rien Luijkx van de gemeente Veldhoven

 

Op 5 juni 2012 werd op het prachtige stoomschip de ss Rotterdam niet alleen de nieuwe Contact Center Manager van het Jaar 2012 bekend gemaakt, maar werd er ook nog een CCMA Pluim uitgereikt.

 

De CCMA Pluim is gestart in 2009 en is een initiatief van de CCMA. Het doel is om een aantal keren per jaar een op het gebied van klantcontact goed presenterende organisatie op een positieve wijze te belonen voor haar inspanningen. De Pluim is een positieve tegenhanger van de vaak negatieve persberichtgeving over het presteren van contact centers.

Criteria voor toekenning die onder andere worden gehanteerd zijn:

-  Uitstraling van de organisatie.

-  De goede pers in het algemeen (geen negatieve berichten).

-  De (eventueel) recent gewonnen prijzen.

-  Resultaten uit externe benchmarks.

-  De goede resultaten uit externe kwaliteitsonderzoeken.

-  De reacties op Meldpunt Telefoon Irritatie.

-  Positieve reacties van branchegenoten.

-  De klantfocus, klantgerichtheid en de zorg voor de eigen medewerkers.

 

Naast de winnares van de Contact Center Manager van het Jaar verkiezing werd daarom ook kanshebber Rien Luijkx, ‘chief division Publiekszaken’ bij de gemeente Veldhoven, in het zonnetje gezet. Uit handen van juryvoorzitter Simone van den Berge en CCMA secretaris Gerard Teubner kreeg hij een CCMA Pluim vanwege zijn voorbeeldfunctie.

De jury oordeelt: “Rien heeft op alle vlakken zicht op de keten en is vreselijk servicegericht. Om een voorbeeld te geven: op zijn gemeentekantoor zag hij enorme rijen mensen staan, die alleen maar hun nieuwe paspoort op kwamen halen. Om daar iets aan te doen, heeft hij een voorstel geschreven om een paspoortautomatiek te ontwikkelen. In plaats van een kroketje trek je dan een paspoort uit de muur.” Het ultieme voorbeeld van buiten naar binnen denken, de klant staat hier centraal, niet de organisatie. Zo passeerde er tijdens het jurybezoek nog veel meer van dit soort voorbeelden de revue.

De titel Contact Center Manager van het Jaar ging helaas aan zijn neus voorbij, omdat zijn contactcenter met vier medewerkers daarvoor net iets te klein was. Echter, om in aanmerking te komen voor de CCMA Pluim wordt niet alleen naar het contact center gekeken, maar naar de complete klantafhandeling, van face-to-face tot het kanaal telefonie, en daar heeft Rien deze prijs dik mee verdiend. De jury wil hem met deze prijs een mooie opsteker geven om zo zijn inzet te belonen. Wel verdiend Rien!


Netgemak Internetbureau