Waar staan wij voor?


De CCMA (Customer Contact Management Association) is de langstbestaande en tevens grootste beroepsvereniging voor Contact Centers en Customer Contact Management in de breedste zin van het woord. We zijn een vereniging met een team van enthousiaste bestuursleden die maandelijks op vrijwillige basis inhoudelijke en interessante activiteiten organiseren voor andere leden.

Momenteel telt de vereniging meer dan 125 leden (basislidmaatschap, bedrijfslidmaatschap en groot bedrijfslidmaatschappen). De CCMA bestaat al 15 jaar (in 2013) en is nog steeds springlevend, alleen daarom al zijn we een begrip in de Customer Contact branche. We doen met regelmaat onderzoek naar de behoeften van onze leden en hebben voor de komende jaren de ambitie om nog veel meer interessante activiteiten te ontplooien voor nog meer leden. Word daarom ook CCMA lid!

De CCMA is een vereniging en is qua inkomsten afhankelijk van haar leden om de geplande activiteiten te kunnen organiseren. Veel activiteiten die we als vereniging organiseren, worden door de bestuursleden samen met onze leden bij onze leden georganiseerd. Dat is ook meteen de kracht van de CCMA!


Wat de CCMA doet!
"Never change a winning team" wordt er vaak gezegd. Dit geldt ook voor de CCMA, want al vele jaren organiseren we activiteiten die nog steeds als boeiend worden ervaren door onze leden. Ze voorzien in een behoefte waar onze vereniging haar bestaansrecht aan ontleent. Daarom gaan we daar ook zeker mee door. Een aantal van deze activiteiten op een rijtje:

 


CCMA Sitevisit - www.ccmasitevisit.nl

Sitevisits zijn goed bezocht en hoog gewaardeerd door onze leden. Minstens vier keer per jaar kunt u van ons verwachten dat we die organiseren bij onze leden, door onze leden. Het is een unieke gelegenheid om eens een kijkje in de keuken bij een collega contactcenter manager te nemen. Deze activiteit begint doorgaans met een informatief praatje over het bedrijf dat we bezoeken, waarna we een case behandelen die de contactcenter manager graag met ons wil delen. Na afloop van de presentatie wordt er een kijkje op de werkvloer genomen om zo de theorie aan de praktijk te kunnen staven. Daarna is er gelegenheid om na te praten en ervaringen uit te wisselen tijdens een borrel. Kortom, een site visit is altijd leerzaam en interessant, maar ook leuk om te bezoeken.

Klik HIER voor meer informatie over de SITEVISIT

 


CCMA Manager of the Year verkiezing - CCAM Manager of the Year

Deze, inmiddels felbegeerde titel, wordt eenmaal per jaar vergeven aan de contactcenter manager die zich weet te onderscheiden in de branche. CC Manager of the Year word je niet zomaar, daar moet je wel wat voor doen. Een vakjury beoordeelt de case die is ingediend. Op een locatie in het land worden de genomineerden toegesproken door de juryleden. Na deze persoonlijke woorden, zal de jury bekend maken wie de winnaar is van de verkiezing CCMA Manager of the Year. Deze persoon vervult de rest van het jaar een vooraanstaande rol in onze activiteiten. We hopen door kennisdeling en openheid de kwaliteit en professionaliteit van onze branche te vergroten.

 

Meer informatie www.ccmanageraward.nl
 


Contact Center Agent Week - CC Agent Week

De week der weken voor de agents is de FINTREX Contact Center Agent Week. In de 1e week van oktober roept de CCMA alle contactcenter managers op om zijn of haar agents eens flink in het zonnetje te zetten! Uiteindelijk zijn zij de pareltjes waar iedere organisatie op draait! Ieder jaar staat de Contact Center Agent Week in het teken van een inspirerende slogan en krijgen onze leden posters met deze slogan toegestuurd om op te hangen in het contactcenter. Foto’s van hoe bijzonder deze dag op jouw contactcenter is verlopen kun je insturen en worden geplaatst op onze website.

Bovendien wordt aan het contactcenter met het meest originele idee de FINTREX Contact Center Agent Week Award uitgereikt door de voorzitter van de werkgroep. Dit gaat gepaard met gratis publiciteit in de lokale pers en ons CCMAgazine.
 

 

Meer informatie www.ccagentweek.nl  
 


Studiereis buitenland - CCMA Studiereis

 

In 2013 is de CCMA begonnen met het organiseren van een studiereis naar het buitenland. Tijdens deze eerste reis zijn we 2 dagen naar Kopenhagen gegaan. De studiereis is leerzaam, inhoudelijk, met vakbroerders onder elkaar en zeker ook erg gezellig. De groep is tussen de 40 en 50 personen groot en tijdens deze studiereis bezoeken we o.a. Contact Centres en interessante leveranciers in het land.


Voor het jaar 2016 zijn we bezig weer een studiereis te organiseren.
 

CCMA leden hebben voorrang op inschrijving. www.ccmastudiereis.nl

 


Netwerkgelegenheden

Als beroepsvereniging is het ook belangrijk om kennis te delen en te netwerken tijdens congressen, borrels en andere contactcenter activiteiten. De CCMA organiseert daarom na afloop van de CCMA Sitevisit een netwerkborrel, waar CCMA leden en Vrienden van de CCMA samen komen.


Overige activiteiten

Daarnaast profiteren de CCMA leden actief mee van de activiteiten die door diverse externe partijen georganiseerd worden en ontvangen daar altijd een interessante korting op.


Netgemak Internetbureau