SNT wint opnieuw PCI Award voor meest tevreden opdrachtgevers

13-12-2013 | door Marilène Eijgenraam

SNT heeft dit jaar wederom de PCI Award gewonnen. De opdrachtgevertevredenheid is hoog en als enige facilitaire contact center scoorde het bedrijf een positieve NPS. Net als vorig jaar. CCO Jasper Klootwijk is trots: “Bij SNT staat de klant centraal. Onze klantteams leveren dedicated advies en service. Deze prijs is het bewijs dat onze aanpak loont.” Onderzoeksbureau Tote-m presenteerde gisteren de resultaten van hun onderzoek naar klantgerichtheid en klantbeleving in de contact center branche. Daarna reikte managing director Kees Kerkvliet de Performance Customer Interactions (PCI) Awards uit.

Verschillen tussen facilitaire contact centers en inhuis organisaties steeds kleiner

In het onderzoek vergelijkt Tote-m de prestaties van facilitaire contact centers onderling en in relatie tot de inhuis klantcontactorganisatie. Deze trend is al langer gaande en ook in 2013 blijken de beide typen contact centers elkaar dichter te naderen voor wat betreft opdrachtgevertevredenheid. Dat is een opsteker voor de branche. Klootwijk: “Wij zijn optimaal ingericht om flexibiliteit te leveren. Maar daarnaast bieden wij onze klanten ook een heel hoge kwaliteit. Dat wordt gelukkig steeds meer erkend.”

De klant bepaalt wie wint

De PCI Awards zijn erg waardevol in de branche. Voor de vijfde keer is het onderzoek volledig uitgevoerd onder klanten van Nederlandse inhouse- en facilitaire contact centers. Dat betekent dat winnende contact centers zelf geen enkele invloed konden uitoefenen op de uitkomst. Met een opdrachtgevertevredenheid van een 7,3 en een NPS van +5 kwam SNT voor het tweede jaar achtereen als beste contact center uit de bus.

Groeiambitie SNT

SNT is de marktleider in Nederland en heeft ambitieuze groeiplannen. Momenteel werken in Nederland en Suriname ruim 3500 mensen voor grote Nederlandse A-merken, verspreid over acht eigen vestigingen en een groeiend aantal locaties van opdrachtgevers. Deze maand nog ontving SNT een FD Gazellen Award voor haar constante groei in de jaren 2010-2012. Ook in 2014 wil SNT verder groeien om haar positie in de markt te consolideren.

Meer informatie:  SNT Nederland B.V. - www.snt.nl